Rady a tipy

Jak chránit rodinu před koronavirem?

Máte v tom guláš a nevíte si rady s prevencí koronavirové nákazy? Úřady i experti doporučují dodržovat následující pravidla:

Myjte si ruce mýdlem, minimálně 20 sekund, ideálně alespoň minutu. Nevynechejte ani palce a nehty.

Myjte si ruce vždy, když se vrátíte z venkovních prostor, průběžně a po použití toalety. Koronaviry přežívají déle ve fekáliích, proto je zvláště důležité opravdu důkladné mytí rukou po návštěvě WC.

Nedotýkejte se obličeje. Infekce se může přenést z vašich rukou do vašeho těla přes ústa, nos i oči.

Dezinfikujte povrchy a udržujte svůj byt v přiměřené čistotě.

Pokud jste cestovali nebo jste byli s někým, kdo cestoval, dodržujte karanténu.

Pokud je to možné, zůstaňte doma. Omezte návštěvy a sociální kontakt na nezbytné minimum.

Pokud musíte jít ven, používejte roušku. Pokud nebudou dostupné zdravotnické roušky a respirátory, použijte i doma ušité roušky nebo šálu. Anebo si pořiďte originální roušky z rouskoshop.cz.

Tip: Zmíněný prodejce nabízí antibakteriální roušky pro děti, ženy i muže se stylovými potisky. V nabídce nyní najdete také respirátory dětské velikosti.

Sledujte relevantní média a nevěřte neověřeným zprávám, které se šíří po internetu a sociálních sítích. Může jít o hoaxy, které vám mohou ublížit.

Respektujte nařízení vlády a samosprávy.

Pokud se cítíte nemocní a máte jakékoliv příznaky choroby, neopouštějte svůj domov. Telefonujte svému obvodnímu lékaři. Pokud nejsou vaše symptomy vážné, nemoc vyležte doma, ale snažte se nikoho nenakazit. Pokud mezi vaše symptomy patří kašlání a kýchání, kašlete do lokte, ideálně do kapesníku, kterou ihned poté zahoďte do uzavíratelného koše.

Nepodléhejte panice, snažte se zůstat pozitivní, buďte v kontaktu přes telefon a internet se svými blízkými a buďte soudržní se svými sousedy. Pokud máte v okolí lidi, kteří jsou zranitelní nebo si nejsou jisti, zda jsou zdraví – nabídněte jim, že pro ně nakoupíte, aby nemuseli vycházet z domu.